Monday, December 21, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

[TEKS ASAL]


 KELUARGA


Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti


Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai


Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak,adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka


[TERJEMAHAN BAHASA INGGERIS]

 Family


I feel satisfied

Helping my parents everyday

From the morning

Until night


Beloved parents

I remain good

Maintain good behavior

My dearest family


I love my parents

My siblings and family

They stand together

Whenever I need them


RUJUKAN: Normaliza Abd Rahim (2014). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.



Bukti kehadiran minggu 9:




No comments:

Post a Comment