Wednesday, December 16, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 


Tidak kira apa keadaanya, jangan menyakiti orang lain. Jangan bersikap jahat. Anda tidak akan tahu apa yang dilalui oleh orang seterusnya. Jika anda tidak dapat mengatakan perkataan yang baik atau melakukan sesuatu yang menyenangkan, lebih baik anda diam. Terdapat banyak kejahatan di dunia hari ini, anda tidak perlu menambahkannya!




Berbuat baik kepada diri sendiri. Tunjukkan pada diri sedikit belas kasihan. Beri masa dan ruang kepada diri untuk memproses semua yang berlaku di fikiran anda. Jangan biarkan sesiapa yang memburu anda atau membuat anda cemas. Ingat, itu perjalanan anda, bukan orang lain. Uruskannya. Cari kekuatan anda dari Dia yang mencipta anda.




Simpan beberapa perkara rahsia antara anda dan Yang Maha Kuasa. Ada sesetengah perkara yang anda perlukan hanya untuk menpercayai Dia secara bersendirian! Ingat, tidak semua orang perlu tahu apa yang anda lakukan, apa yang berlaku dalam hidup anda dan lain-lain. Semakin kurang orang mengetahui tentang anda, semakin baik. Privasi adalah hak milik yang berharga!





Jangan penuh dengan kesombongan dan keangkuhan hanya kerana anda telah melakukan perbuatan yang baik. Terserah kepada Yang Maha Kuasa untuk menerimanya, walaupun kita tidak boleh hilang harapan pada belas kasihanNya. Ini adalah satu-satunya cara untuk menjaga hati kita yang berakar pada iman kita. Jadi, sentiasa berbuat baik, tidak kira apa yang berlaku di sekiling anda!



Salah satu perangkap terbesar kita ialah kita menganggap kita ada masa. Jadi kita menangguh sehingga esok, apa yang kita sepatutnya lakukan hari ini. Ramai yang berpendapat yang sama. Tetapi kematian menimpa mereka. Jangan kalah. Biarkan dunia ini menjalankan perlumbaannya. Kita mengejar akhirat yang abadi. Semoga kita semua sampai di sana!


KEHADIRAN MINGGU 8




No comments:

Post a Comment