Friday, June 19, 2020

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1




Logo tersebut menggambarkan seorang kanak-kanak yang menyayangi keluarganya. Tangan sentiasa dipimpin menunjukkan setiap ahli keluarga seperti ayah dan ibu sentiasa membimbing kita kearah sesuatu kebaikan. Bukan itu sahaja, ia nya menunjukkan ikatan kasih sayang terhadap sesama sendiri tanpa terkecuali.


 Keluarga


  Saya berasa puas hati
  Menolong ibu bapa setiap hari
  Bermula di pagi hari
  Sehingga malam nanti



  Ibu bapa yang disayangi
  Saya tetap berhati-hati
  Menjaga budi pekerti
  Keluarga saya yang dicintai



 Saya sayang ibu dan bapa
 Abang,kakak, adik dan saudara
 Mereka semua ada bersama
 Semasa saya memerlukan mereka

RUJUKAN
Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi. Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu


No comments:

Post a Comment